Més informació [ Detall d'activitat

 
9000850500   Estratègies a l'aula de ciències: un diàleg productiu i motivador.
2023-2024   Curs. Secundària Obligatòria
  
   10/4/2024 - 5/6/2024 (15 hores) de 17:00h a 19:00h
   EU Facultat Ciències de l'Educació UAB. Dep matemàtica i de les ciències experimentals.
   Edifici G (Cerdanyola del Vallès) 
  
Format   Semipresencial
Sincronicitat    Síncron
Organització   Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
  
  
  
Tipus activitat   CNC2 Estratègies a l'aula de ciències: un diàleg productiu i motivador.
  
Inscripció   01/01/2024 - 10/04/2024
  
Descripció i   Metodologia:   Recursos i estratègies d'aula per conduir un diàleg motivador a l'aula de ciències.
La recerca educativa en Didàctica de les Ciències durant les darre-res dècades ha proporcionat als docents diversos recursos valuosos per millorar l’aprenentatge de les ciències dels nostres alumnes.
En aquest curs aprofundirem en la utilització pràctica de dos d’aquests recursos, que resulten complementaris: el procés de modelització i una determinada forma de diàleg, per aplicar-los a la docència pròpia.
  
Objectius   Comprendre el procés de modelització en l’aprenentatge de les ciències i les forces que el regulen, per incorporar-ho a la pròpia activitat docent.
Utilitzar els processos de la modelització per conduir diàlegs a l’aula que resultin educativament productius per als alumnes, perquè estimulen tant el seu aprenentatge de les ciències com la seva mo-tivació.
  
Continguts   1. Situem-nos: per què diàleg? quin diàleg?
2. Analitzem els processos cognitius i emocionals que volem provocar en l’alumnat durant l’aprenentatge d’una seqüència modelitzadora de física
3. Recopilem tot el que ha passat en el procés de modelització, amb atenció especial als mecanismes emocionals i al seu paper crucial
4. Tenint-ho en compte, analitzarem una altra seqüència, de química, perquè ens ajudi a detectar els passos més difícils per als alumnes i com els podem ajudar a superar-los
5. Tenint en compte la dinàmica dels processos de modelització, analitzarem un diàleg entre professor i alumne que disposen de material per fer experiments. Posarem una atenció especial a com analitzar el que l’alumne acaba de dir perquè ens permeti generar a continuació la resposta adequada
6. Cada assistent farà algun diàleg a l’aula i n’analitzarà alguna part més rellevant en termes de dinàmica de models
7. Resum i síntesi. Materials didàctics per ensenyar tot modelitzant. Perspectives
  
Observacions   Totes les sessions seran telemàtiques.
  
Avaluació   Avaluació de la tasca realitada
  
Requisits de  certificació   Cal l’assistència a un mínim del 80 % de les sessions, així com la realització de la tasca personal proposada.
  
Persones  destinatàries   Professorat de ciències d'ensenyament secundari.
  
E-mail   jguitar3@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   10/04/2024   1700   1900 
 Sessió 2   dimecres   24/04/2024   -   - 
 Sessió 3   dimecres   08/05/2024   -   - 
 Sessió 4   dimecres   05/06/2024   1700   1900 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent